Köpvillkor

När du handlar i Sjöräddningssällskapets webshop kan du välja mellan att betala med faktura, delbetalning, konto, kortbetalning eller banköverföring via Klarna Checkout. 

Klarna Chekout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor. 

 

Leveransvillkor

Leveranssätt: Samtliga leveranser sker med Postnord till ditt närmsta utlämningsställe.
Avisering: Utlämningsstället skickar ut en avi när paketet finns att hämta. (Obs, avsändare för paketet är Staples Sweden AB)
Retur: Returer skickar man tillbaka till oss med hjälp av en retursedel. Läs mer under Retur och reklamation. 

 

Leveranstid

Leveranstiden för produkterna är normalt cirka 5 arbetsdagar. Postnord kör ut varorna till ditt utlämningsställe och en avi skickas ut till dig så att du kan hämta ut ditt paket. Vid mottagande av order är det viktigt att du säkerställer att du har fått rätt produkt. Om du olyckligtvis skulle ha fått fel produkt vänligen kontakta vår kundtjänst, 031-706 71 70.

 

Fraktavgift

Fast fraktavgift inom hela Sverige på 29 kronor.

 

Fraktskada 

Det är viktigt att du säkerställer att varan är oskadad när du får den. Om du upptäcker skada på kartongen eller produkten när varorna är levererade, be postombudet göra en notering om skadan eller säg att du inte vill ta emot paketet pga. skadan. 

Kontrollera innehållet direkt när du mottagit det. Är det en skada på varan så skall detta anmälas till oss på 031-706 71 70 inom fyra dagar från det att du hämtade ut/tog emot varan. Det är viktigt att du behåller allt emballage. 

Vid skada kommer vi att skicka ut en ny vara till dig. Posten kommer sedan att ta kontakt med dig för att bestämma tid för hämtning av skadat gods. Detta tar i normala fall upp till 12 arbetsdagar. 

 

Ej uthämtat paket

För outlösta paket debiteras kunden 150 kr för att täcka våra kostnader. Outlösta paket omfattar ej ångerrätten enligt Distans -och hemförsäljningslagen.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sen göra en returanmälan och sen returnera din order. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter, och  beställningen blir annullerad. 

Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

 

Retur och reklamation

Ångerrätt 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. 

 

Hur gör jag för att skicka tillbaka en vara som jag vill byta på grund av storlek eller annan anledning? 

- Skriv ut och fyll i retur- och reklamationssedel som du finner här nedan. 
- Skicka tillbaka varan tillsammans retur och reklamationssedeln samt följesedeln till oss. Adressen hittar du här nedan.
- Vi kontaktar dig när vi fått tillbaka varorna och skickar dig nya enligt de önskemål du angivit på retur och reklamationssedeln.

 

Hur gör jag för att reklamera en vara som blivit felaktig/defekt?

- Ring vår kundtjänst på 031-706 71 70 så att vi kan skicka dig en transportsedel så att du enkelt kan skicka tillbaka varorna.
- När du fått transportsedeln skickar du den felaktiga varan tillsammans med retur och reklamationssedeln samt följesedel till oss, retur och 
  reklamationssedeln finner du här nedan.
- När vi tagit emot paketet kontaktar vi dig för att skicka en ny vara. 

 

Retur och reklamationssedel

 

Staples Sweden AB
Tryckeriet
Nylandavägen 1
355 93 Växjö

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser inom GDPR. Följ länken nedan för att ta del av Sjöräddningssällskapets fullständiga intregitetspolicy.

Sjöräddningssällskapets Integritetspolicy

 

Kontakta oss

Staples Sweden AB finns på följande adress och ni når oss via telefon och mail. Vi svarar gärna på frågor kring produkterna som finns i medlemsbutiken.

Staples Sweden AB / Brandpartner AB
Bäckstensgatan 7
431 49 Mölndal

 

Telefon: 031-7067170
Fax: 031-7067171
Mail: info@brandpartner.se

 

För frågor rörande Sjöräddningssällskapet och om medlemskap, läs mer på sjoraddning.se, maila info@ssrs.se eller ring 077-579 00 90.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen